Тема: Загальні
способи одержання оксидів, кислот, основ, солей.
Цілі:
·
розглянути
основні способи добування оксидів, кислот, основ, солей;
·
розвивати
навички роботи з підручником, опорними схемами;
·
показати на прикладі одержання різних класів
неорганічних сполук взаємозв’язок між будовою, властивостями й одержанням цих
речовин;
·
удосконалювати
вміння учнів складати рівняння хімічних реакцій.
Тип уроку: засвоєння
знань, умінь і навичок.
Форми роботи:
групова робота, робота з підручником, проектами.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва,
таблиця розчинності, учнівські проекти «Загальні
способи одержання оксидів, кислот, основ, солей.»
Епіграф:
« Розум людський завжди прагне діяльності
й не терпить
безперервного спокою»
(Цицерон)
Хід уроку.
І. Організаційний
етап.
Учитель: Наші
радість і щастя складаються з маленьких успіхів і перемог або просто з усмішок,
які дарують нам люди. Я бажаю вам попрацювати на уроці так, щоб наприкінці,
прислухавшись до стану душі, ви відчули задоволення і насолоду від перемог і
успіхів. А зараз пропоную просто посміхнутись один одному й налаштуватися на
співпрацю та плідну роботу. А щоб робота була плідною, давайте пригадаємо:
Бесіда «Мікрофон»
·
Які класи
неорганічних сполук ми знаємо?
·
Що таке
оксиди?
·
Що таке
кислоти?
·
Що таке
основи?
·
Що таке
солі?
Давайте застосуємо згадані нами поняття для проведення
гри -
розминки « Третій зайвий»
(на дошці записані групи формул класів неорганічних сполук, в яких
треба виявити сполуку, що записана помилково)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми
і цілей уроку.
Учитель: Сьогодні
ми продовжимо вивчати класи неорганічних сполук і розглянемо тему «Загальні
способи одержання оксидів, кислот, основ, солей».
Для плідної праці чітко сформулюємо цілі, завдання та
будемо тримати курс на їх виконання.
Отже, поставимо перед собою такі завдання:
-
при
виконанні завдань навчитися користуватися основними положеннями проекту,
виготовлених групою;
-
користуватися підручником;
-
аналізувати
зв’язок хімічних властивостей оксидів, кислот, основ і солей із загальними
способами їх добування.
Учитель: При
вивченні кожного класу неорганічних сполук, ми акцентували свою увагу на
важливість їх вивчення. І пов’язано це з тим, що оксиди, кислоти, солі, основи
мають широке практичне застосування. Давайте пригадаємо: Яке практичне
застосування мають оксиди, кислоти, основи, солі? ( учні розповідають про
застосування класів неорганічних сполук). Звідси, закономірно випливає
необхідність вивчення способів добування.
III. Вивчення
нового матеріалу.
На минулому уроці кожна з груп одержала завдання:
·
Повторити
хімічні властивості класів неорганічних сполук
·
Самостійно
опрацювати параграф 15 «Загальні способи добування оксидів, кислот, основ,
солей» і на основі вивченого створити проект
Пропоную спікерам груп презентувати свої проекти.(Спікери представляють проекти)
1.
Перша
група акцентує увагу на загальні способи
добування, друга – на
лабораторні,
третя – на промислові.
Перша група демонструє лабораторний спосіб добування оксиду
Друга – добування лугу
Третя – добування солі
2. Кожна група
одержує завдання :
Написати рівняння реакцій добування двома способами:
Перша група – алюміній сульфату
Друга група – магній хлориду
Третя група – кальцій ортофосфату
Які знання, з попередньо вивчених тем, ви використали при
виконанні завдань? Що було незрозумілим? Чи допомагає вам проект?
IV. Узагальнення і систематизація знань
Відпрацювання умінь і навичок.
1. Групи одержують завдання: використовуючи свій
проект написати рівняння реакцій, що відповідають перетворенням у таких
генетичних рядах
1)P → P2O5 → H3PO4
→ Na3PO4 → Ca3(PO4)2
2)Mq → MqO → Mq(OH)2 → Mq3(PO4)2
→MqCl2
3)Ca → Ca(OH)2 →CaCO3 → CaO → CaSO4
2. Задача. ( «Хто швидше розв’яже»)
Яку масу солі
можна одержати в результаті взаємодії сульфатної кислоти з кальцію оксидом
кількістю речовини 2 моль?
V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання. Опрацювати §15. Письмово: запропонувати якомога більше
способів добування купрум (ІІ) сульфату і алюміній хлориду.
VII. Рефлексія.
Гра «Мікрофон»
- На уроці я закріпив свої знання……
- Я повторив………
- Мене вразило……..
- Я запам’ятав……..
- Я дізнався……..
Немає коментарів:
Дописати коментар