неділю, 7 лютого 2016 р.


Тема: Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ, солей.
Цілі:
·        розглянути основні способи добування оксидів, кислот, основ, солей;
·        розвивати навички роботи з підручником, опорними схемами;
·         показати на прикладі одержання різних класів неорганічних сполук взаємозв’язок між будовою, властивостями й одержанням цих речовин;
·        удосконалювати вміння учнів складати рівняння хімічних реакцій.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.
Форми роботи: групова робота, робота з підручником, проектами.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця розчинності, учнівські проекти  «Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ, солей.»
Епіграф:
« Розум людський завжди прагне діяльності
 й не терпить безперервного спокою»
 (Цицерон) 


Хід уроку.
 І. Організаційний етап.
Учитель: Наші радість і щастя складаються з маленьких успіхів і перемог або просто з усмішок, які дарують нам люди. Я бажаю вам попрацювати на уроці так, щоб наприкінці, прислухавшись до стану душі, ви відчули задоволення і насолоду від перемог і успіхів. А зараз пропоную просто посміхнутись один одному й налаштуватися на співпрацю та плідну роботу. А щоб робота була плідною, давайте пригадаємо:
Бесіда «Мікрофон»
·        Які класи неорганічних сполук ми знаємо?
·        Що таке оксиди?
·        Що таке кислоти?
·        Що таке основи?
·        Що таке солі?
Давайте застосуємо згадані нами поняття для проведення гри -
розминки « Третій зайвий»  (на дошці записані групи формул класів неорганічних сполук, в яких треба виявити сполуку, що записана помилково)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми і цілей уроку.
Учитель: Сьогодні ми продовжимо вивчати класи неорганічних сполук і розглянемо тему «Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ, солей».
Для плідної праці чітко сформулюємо цілі, завдання та будемо тримати курс на їх виконання.
Отже, поставимо перед собою такі завдання:
-         при виконанні завдань навчитися користуватися основними положеннями проекту, виготовлених групою;
-          користуватися підручником;
-         аналізувати зв’язок хімічних властивостей оксидів, кислот, основ і солей із загальними способами їх добування.
Учитель: При вивченні кожного класу неорганічних сполук, ми акцентували свою увагу на важливість їх вивчення. І пов’язано це з тим, що оксиди, кислоти, солі, основи мають широке практичне застосування. Давайте пригадаємо: Яке практичне застосування мають оксиди, кислоти, основи, солі? ( учні розповідають про застосування класів неорганічних сполук). Звідси, закономірно випливає необхідність вивчення способів добування.
III. Вивчення нового матеріалу.
На минулому уроці кожна з груп одержала завдання:
·        Повторити хімічні властивості класів неорганічних сполук
·        Самостійно опрацювати параграф 15 «Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей» і на основі вивченого створити проект
Пропоную спікерам груп презентувати свої проекти.(Спікери            представляють проекти)
1.     Перша група акцентує  увагу на загальні способи добування, друга – на  
    лабораторні, третя – на промислові.
Перша група демонструє лабораторний спосіб добування  оксиду
Друга – добування лугу
Третя – добування солі
     2. Кожна група одержує завдання :
Написати рівняння реакцій добування двома способами:
Перша група – алюміній сульфату
Друга група – магній хлориду
Третя група – кальцій ортофосфату
Які знання, з попередньо вивчених тем, ви використали при виконанні завдань? Що було незрозумілим? Чи допомагає вам проект?

IV. Узагальнення і систематизація знань
Відпрацювання умінь і навичок.
1. Групи  одержують завдання: використовуючи свій проект написати рівняння реакцій, що відповідають перетворенням у таких генетичних рядах 
1)P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4 → Ca3(PO4)2
2)Mq → MqO → Mq(OH)2 → Mq3(PO4)2 →MqCl2
3)Ca → Ca(OH)2 →CaCO3 → CaO → CaSO4
2. Задача. ( «Хто швидше розв’яже»)
  Яку масу солі можна одержати в результаті взаємодії сульфатної кислоти з кальцію оксидом кількістю речовини 2 моль?
V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання. Опрацювати §15. Письмово: запропонувати якомога більше способів добування купрум (ІІ) сульфату і алюміній хлориду.
VII. Рефлексія.
  Гра «Мікрофон»
- На уроці я закріпив свої знання……
- Я повторив………
- Мене вразило……..
- Я запам’ятав……..
- Я дізнався……..

Немає коментарів:

Дописати коментар